کارآفرینی راهبرد توسعه

ویلاگ شخصی دکتر کامبیز طاهری آبکنارkambiz Taheri Abkenar

نویسنده: kambiz Taheri abkenar - ۱۳٩٢/٦/۱٢

دو روش و رویکرد برای ایجاد فرصت بخصوص در مورد فرصت‌های کسب و کار وجود
دارد:

 

1) انتخاب و تولید یک محصول و سپس پیدا کردن یک بازار مناسب برای آن.

 

2) شناسایی و انتخاب یک بازار و تقاضای مناسب و سپس تولید و عرضة محصولی
که مردم به آن نیاز دارند. به عبارت دیگر ابتدا فرصت‌های مناسب شناسایی و سپس در
جهت آن فرصت، اقدام به ایجاد کسب و کار می‌شود.

 

مردم چه می‌‌‌خواهند؟ به چه چیزهایی نیاز دارند تا مطابق با نیاز آن‌ها
محصولی انتخاب و ارائه شود؟ نیازهای مردم باعث ایجاد خواسته‌هایی در آنها می‌‌‌شود
و این خواسته‌ها، فرصت‌هایی هستند که به وجود می‌‌‌آیند. باید این فرصت‌ها را به
خوبی تشخیص داد و از آن بهره برد.

 

* مردم چه می‌خواهند؟

 

1) درآمد: مردم می‌‌‌خواهند «درآمد» کسب کنند. ممکن
است بخواهند کسب و کار خودشان

را
شروع کنند، یک شغل با درآمد بالاتر پیدا کنند یا سهم بازار بیشتری
به
دست آورند. این
به
آن‌ها احساس «موفقیت» می‌‌دهد، این یک فرصت کسب‌وکار محسوب می‌شود، باید از آن
استفاده کرد.

 

2)
پس‌انداز: مردم می‌‌خواهند «پس‌انداز» کنند. ممکن است
بخواهند سرمایه‌گذاری

مطمئنی برای آینده انجام دهند، یا در یک خرید بزرگ صرفه‌جویی خوبی کنند،
این به آن‌ها احساس «امنیت» می‌‌دهد. این یک فرصت است.

 

3) زمان: مردم می‌‌خواهند در «زمان» صرفه‌جویی کنند.
آن‌ها ممکن است بخواهند کمتر کار کنند و وقت بیشتری برای تفریح و استراحت داشته
باشند، این
به آن‌ها احساس «آرامش»
می‌‌دهد. این یک فرصت محسوب می‌شود.

 

4) زیبایی: مردم می‌‌خواهند دارای یک «ظاهر بهتر»
باشند. ممکن است آن‌ها بخواهند وزن خود را کاهش دهند یا تناسب اندام بهتر و ظاهر
زیباتری داشته باشند. این

به
آنها احساس «جذابیت» می‌‌دهد. این یک فرصت است.

 

5) آموزش:
مردم می‌‌خواهند چیزهای جدیدی «بیاموزند». ممکن است بخواهند یاد
بگیرند
چگونه خانه زیباتری داشته باشند، چگونه خوراک‌های لذیذی تهیه کنند. این
به آن‌ها احساس «هوشمندی» بیشتری می‌‌دهد. این یک فرصت محسوب می‌شود.

 

6) طول عمر: مردم می‌‌خواهند «طول عمر» بیشتری داشته
باشند. ممکن است آنها بخواهند به قاعده و اصطلاحاً روی فرم باشند، بهتر بخورند،
سالم‌تر باشند یا انرژی بیشتری کسب کنند. این به آنها احساس «تندرستی»
می‌‌دهد.

 

7) راحتی: مردم می‌‌خواهند «راحت» باشند. ممکن است
بخواهند ناخوشی و درد نداشته

باشند یا در رختخواب راحت‌تری استراحت کنند. این به آنها احساس «راحتی»
می‌‌دهد.

 

۸)
دوست داشتن: مردم می‌‌خواهند کسی آنها را «دوست» داشته
باشد. ممکن است از تنهایی به

تنگ آمده باشند، یا بخواهند با کسی صحبت کنند. این به آنها احساس
«دوست
داشتنی» بودن می‌‌‌دهد.

 

9)
معروف بودن: مردم می‌‌خواهند «معروف» بشوند. ممکن است
بخواهند در کار خاصی بین مردم

شهرت داشته باشند و شخص با اعتبار و مشهوری شوند. این به آنها احساس
«قابل
تحسین» بودن می‌‌‌دهد.

 

10) خوش بودن: مردم دوست دارند «خوش» باشند. ممکن است
بخواهند از خوشی‌ها و لذت‌های مختلف جسمی‌‌ و روحی استفاده نمایند. این به آنها
احساس «رضایت» می‌‌دهد.

 

۱۱)
خلاقیت: مردم دوست دارند «خلاق» باشند. ممکن است
بخواهند راه‌های بهتر حل یک

مشکل را کشف کنند. این به آنها احساس «خلاقیت» می‌‌دهد. باید از این
فرصت
استفاده کرد.

 

12)
پیشتازی: مردم دوست دارند در بعضی کارها «اولین»
باشند. این به آنها احساس

«پیشتاز» بودن می‌‌دهد. این یک فرصت کسب و کار محسوب می‌شود، باید از آن
استفاده کرد.

۱۳)قدرت: مردم دوست دارند بر تأثیر دیگران «غلبه» کنند.
ممکن است بخواهند
راه‌های شناخت
صحیح مردم را بدانند، دچار شکست‌های روحی در زندگی نشوند یا
از دیگران فریب
نخورند. این به آن‌ها احساس «قدرت» می‌‌دهد. این یک فرصت کسب‌وکار است که باید از
آن استفاده کرد.